ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
ΝΕΕΣ ΑΦΙΞΕΙΣ
- 8 Αυγούστου
Λατινικά ( Τεύχος Α ) Β Λυκείου - 15 Ιουλίου
Διόφαντος ΟΕΔΒ Σετ Α' Λυκείου (NTYMENΑ) - 15 Ιουλίου
Θρησκευτικά Β' Λυκείου ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΑ
ΝΕΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ
-
16/05Τιμή: 22,20 19,98-10%
-
23/11Τιμή: 14,90 13,41-10%
-
20/09Τιμή: 11,10 9,99-10%
ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
-
03/11Τιμή: 60,00
-
03/11Τιμή: 50,00
-
03/11Τιμή: 60,00
-
01/07Τιμή: 10,00
BEST SELLERS 2024
-
Επιβάτης 23Τιμή: 17,70 15,93-10%
-
Αναζητώντας την ελπίδαΤιμή: 17,70 15,93-10%
-
Το μωρό της σοφίταςΤιμή: 18,80 16,92-10%
All time Bests...»
Solar
Λιανική τιμή: €19,71
Τιμή Bestseller: €17,74
Συγγραφέας: Μακ Γιούαν Ίαν
Εκδότης: Πατάκης
Κατηγορία: Ξένοι Συγγραφείς
ISBN: 9789601639314
Ημερομηνία έκδοσης: 13/12/2010
ΑγοράΠεριγραφή
Φυσικός, τιμημένος με το βραβείο Νόμπελ, ο πενηντάρης Μάικλ Μπίαρντ έχει από καιρό χάσει τη νεανική του φλόγα και έχει εγκαταλείψει το ερευνητικό πεδίο, στερημένος από ιδέες και όρεξη για δουλειά.
Όταν η ιδιωτική και η επαγγελματική ζωή του Μπίαρντ καταρρέουν εξαιτίας ενός αλλόκοτου ατυχήματος, παρουσιάζεται μπροστά του μια μοναδική ευκαιρία να απομακρυνθεί από το χάος του γάμου του, να δώσει μια νέα ώθηση στην καριέρα του και να σώσει τον κόσμο από την περιβαλλοντική καταστροφή.
Κριτικές:
"Ο Ίαν ΜακΓιούαν ξεκίνησε γράφοντας σκοτεινές ιστορίες με μακάβρια ξεσπάσματα (που του έδωσαν το παρατσούκλι Ίαν Μακάμπρ, Ίαν Μακάβριος δηλαδή), από βιβλίο σε βιβλίο, όμως, πέρασε σε μια λογοτεχνία εστιασμένη στα μεγάλα θέματα (που πάντα, όμως, αναπτύσσεται γύρω από ένα κεντρικό γεγονός το οποίο αλλάζει τα δεδομένα για τους ήρωες) και καθιερώθηκε ως ένας από τους σπουδαιότερους ζώντες Βρετανούς συγγραφείς, με χαρακτηριστικότερα στοιχεία του τη λαμπρή πρόζα και τον πολύ καλό χειρισμό της έντασης από σελίδα σε σελίδα - αν και, όπως έδειξε και η συζήτηση για τα σπουδαία βιβλία της προηγούμενης δεκαετίας στην εφημερίδα Guardian, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα αναγνωστών που θεωρεί τις συγγραφικές του καταθέσεις (από το Άμστερνταμ και το Σάββατο μέχρι την υπερεπιτυχημένη Εξιλέωση) υπερεκτιμημένες και κενές.
Το τελευταίο του μυθιστόρημα, το Solar, ασχολείται με το θέμα της κλιματικής αλλαγής: Ο κεντρικός ήρωας ή, καλύτερα, αντιήρωας, του βιβλίου είναι ένας νομπελίστας επιστήμονας που, πλέον, απλώς επαναπαύεται στις δάφνες του χωρίς να δημιουργεί οτιδήποτε νέο· απατά τις συζύγους του συστηματικά, δεν διστάζει, όταν του δοθεί η ευκαιρία, να κλείσει έναν αθώο στη φυλακή για να εξυπηρετήσει το δικό του συμφέρον και κλέβει τα σχέδια ενός άλλου επιστήμονα, σχετικά με την κλιματική αλλαγή, για να μπορέσει να επωφεληθεί ο ίδιος.
Η προσέγγιση του ΜακΓιούαν, ηθελημένα κωμική, έχει διχάσει την κριτική: αρκετοί έγραψαν για διδακτισμό και σχηματικότητα του μυθιστορήματος, ανεπαρκή εξέλιξη (αν όχι τέλμα) της πλοκής, μετά τη δυνατή αρχή και έλλειψη πραγματικά επειγόντων διλημμάτων - και συνολικά, για μια από τις λιγότερο επιτυχημένες δουλειές του συγγραφέα που προσπαθεί πάρα πολλά, αλλά δεν τα πετυχαίνει· άλλοι, αντιθέτως, γράφουν για μια εξαιρετική προσπάθεια που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί το καλύτερο έργο του ΜακΓιούαν μέχρι στιγμής." Μαρία Ξυλούρη, "Δρόμος της Αριστεράς", 19.6.2010
"Το Σόλαρ έρχεται να μας διασκεδάσει. Ομως το τελευταίο μυθιστόρημα του Ιαν ΜακΓιούαν, που κυκλοφορεί σε λίγες ημέρες στα ελληνικά, δεν είναι μια κωμωδία. Ο 62χρονος βρετανός συγγραφέας πιάνεται από το πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής για να τα βάλει με την ανθρώπινη ματαιοδοξία
Πριν από μερικά χρόνια, ο Τζούλιαν Μπαρνς μίλησε στον ΜακΓιούαν για ένα άρθρο που αναφερόταν σε κάποιο πλοίο που είχε παγώσει το 1893 στους πολικούς πάγους. Οι εξερευνητές κατάφεραν να φτιάξουν μια πρωτόγονη ανεμογεννήτρια και ο καπετάνιος περιγράφει στο ημερολόγιό του πώς κατάφεραν να τη βάλουν μπρος λίγο πριν από την τελευταία δύση του ηλίου που σηματοδοτούσε την έναρξη του αρκτικού χειμώνα. «Φοβερό;», του είπε ο Μπαρνς. «Ναι. Μου φαίνεται απίστευτο ότι κατασκεύασαν ανεμογεννήτρια το 1893», απάντησε ο ΜακΓιούαν. «Οχι, εννοώ την περιγραφή του τελευταίου ηλιοβασιλέματος από τον καπετάνιο.
«Υπέροχο κείμενο!» «Α, ναι; Ομολογώ πως δεν το πρόσεξα».
Ο ΜακΓιούαν είχε ανέκαθεν πάθος με την επιστήμη. Ή τουλάχιστον έτσι ισχυρίζεται ο ίδιος. Γιατί οι καλοί του φίλοι- ο Μπαρνς, ο Μάρτιν Εϊμις, ο Κρίστοφερ Χίτσενς- αλλιώς τον θυμούνται στα νιάτα του, εκεί στα μέσα της δεκαετίας του ΄70, όταν έμπλεξε με την πρώτη του γυναίκα που τρελαινόταν για την αστρολογία και τον πνευματισμό. Τα χρόνια εκείνα, στα πρώτα του συγγραφικά βήματα προσπαθούσε να πείσει τον εαυτό του ότι υπάρχει στενή σχέση ανάμεσα στην κβαντική φυσική και τον ανατολίτικο μυστικισμό. Δεν τα κατάφερε. Το 1994 χώρισε με τη γυναίκα του και ασπάστηκε οριστικά τον ορθολογισμό. «Η πίστη», είπε κάποτε στο περιοδικό «Νιου Γιόρκερ» αναφερόμενος στην 11η Σεπτεμβρίου, «είναι στην καλύτερη περίπτωση ηθικά ουδέτερη, και στη χειρότερη μια αισχρή πνευματική διαστροφή». Η επιστήμη έχει τα τελευταία χρόνια όλο και πιο έντονη παρουσία στα βιβλία του. Για να περιγράψει με ακρίβεια τον νευροχειρούργο Χένρι Περόουνι που πρωταγωνιστεί στο Σάββατο, ο ΜακΓιούαν πέρασε μήνες σε νοσοκομεία παρακολουθώντας εγχειρήσεις.
Η έμπνευση για το τελευταίο του βιβλίο ήταν ένα ταξίδι που έκανε τον Μάρτιο του 2005 με τη βρετανική οργάνωση Cape Farewell στο Σπιτσμπέργκεν, ένα παγωμένο φιόρδ σε μια συστάδα νορβηγικών νησιών του Αρκτικού Ωκεανού. Μαζί του ήταν επιστήμονες και καλλιτέχνες, όλοι ανήσυχοι για την ταχύτητα με την οποία θερμαίνεται ο πλανήτης και αποφασισμένοι να λάβουν μέτρα για να προστατεύσουν το ανθρώπινο είδος. Οταν έφτασαν στο πλοίο όπου θα έμεναν, τους έδειξαν έναν χώρο για να αφήνουν τις μπότες τους και τα άλλα αντικείμενα που χρειάζονταν στο χιόνι. Σε τρεις μέρες είχε δημιουργηθεί χάος. Κανείς δεν έβρισκε τα πράγματά του εκεί που τα είχε αφήσει, κι έτσι έπαιρνε των άλλων. Οι άνθρωποι που ήθελαν να σώσουν τον πλανήτη δεν μπορούσαν να οργανώσουν ούτε τον εαυτό τους.
Το επεισόδιο αυτό περιγράφεται με μεγάλο κέφι από τον ΜακΓιούαν στο Σόλαρ, κάτι που συνέβαλε ασφαλώς στο να κερδίσει το φετινό βρετανικό βραβείο κωμικής λογοτεχνίας. Ομως το βιβλίο αυτό δεν είναι μια κωμωδία. Οπως δεν είναι κι ένα βιβλίο για την κλιματική αλλαγή. Πάνω απ΄ όλα, είναι ένα βιβλίο για έναν άνθρωπο που γνωρίζει ότι ο καλύτερος τρόπος να εξαπατήσεις τους άλλους είναι να εξαπατήσεις πρώτα τον εαυτό σου. Για να είσαι πειστικός, πρέπει να είσαι ειλικρινής. Η Μπραϊόνι Τάλις, η πρώιμα ανεπτυγμένη έφηβη της Εξιλέωσης, ήθελε τόσο πολύ να καταδικαστεί ο εραστής της αδελφής της για βιασμό, ώστε έφτασε να πιστέψει και η ίδια το ψέμα που είχε κατασκευάσει. Ο Μάικλ Μπερντ, ο νομπελίστας φυσικός που πρωταγωνιστεί στο Σόλαρ, θεωρεί απολύτως «φυσιολογικό» να φορτώσει στον πρώην εραστή της γυναίκας του ένα ατύχημα που στοίχισε τη ζωή του σημερινού της εραστή. Ποτέ δεν θα τον βασανίσουν οι τύψεις. Οταν μάλιστα το θύμα της πλεκτάνης αποφυλακιστεί και του ζητήσει ταπεινά δουλειά, θα τον αντιμετωπίσει με περιφρόνηση. «Δεν αισθάνομαι ότι σου χρωστάω κάτι», του λέει. Και το πιστεύει! "Μιχάλης Μητσός, "Τα Νέα"/ "Βιβλιοδρόμιο", 2.10.2010
Σελ.424
Λίγα λόγια για τονσυγγραφέα:
Ο Ίαν Μακ Γιούαν γεννήθηκε το 1948, σπούδασε στα πανεπιστήμια Sussex και East Anglia και δημοσίευσε την πρώτη του συλλογή διηγημάτων, με τίτλο "Fist Love, Last Rites", το 1975, αποσπώντας μάλιστα το βραβείο Somerset Maughman, και τη δεύτερη με τίτλο "Between the Sheets", το 1977. Το 1987 κέρδισε το Whitbread Award (και το Prix Femina Etranger, έξι χρόνια μετά), για το μυθιστόρημά του "Child in Time". Έχει γράψει αρκετά μυθιστορήματα και σενάρια για τον κινηματογράφο. Τρία μυθιστορήματά του συμπεριλήφθηκαν στις τελικές υποψηφιότητες για το βραβείο Booker ("Έμμονη αγάπη", "Άμστερνταμ", "Εξιλέωση"). Το βραβείο τού απονεμήθηκε, τελικά, το 1998, για το "Άμστερνταμ". Η "Εξιλέωση" (2002), επίσης, έχει τιμηθεί με τα εξής βραβεία: W.H. Smith Literary Award (2002), National Book Critics' Circle Fiction Award (2003), Los Angeles Times Prize for Fiction (2003), και Santiago Prize for the European Novel (2004). Για το μυθιστόρημα "Σάββατο" τιμήθηκε το 2006 με το βραβείο James Tait Black Memorial Prize.
Ξένοι Συγγραφείς
Μπρίτζετ Τζόουνς: Τα χρόνια της αθωότητας. Το ημερολόγιο και η εποχή της ωριμότητας
Τιμή: 19,90 17,91
Αγορά