ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
ΝΕΕΣ ΑΦΙΞΕΙΣ
- 8 Αυγούστου
Λατινικά ( Τεύχος Α ) Β Λυκείου - 15 Ιουλίου
Διόφαντος ΟΕΔΒ Σετ Α' Λυκείου (NTYMENΑ) - 15 Ιουλίου
Θρησκευτικά Β' Λυκείου ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΑ
ΝΕΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ
-
16/05Τιμή: 22,20 19,98-10%
-
23/11Τιμή: 14,90 13,41-10%
-
20/09Τιμή: 11,10 9,99-10%
ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
-
03/11Τιμή: 60,00
-
03/11Τιμή: 50,00
-
03/11Τιμή: 60,00
-
01/07Τιμή: 10,00
BEST SELLERS 2024
-
Επιβάτης 23Τιμή: 17,70 15,93-10%
-
Αναζητώντας την ελπίδαΤιμή: 17,70 15,93-10%
-
Το μωρό της σοφίταςΤιμή: 18,80 16,92-10%
All time Bests...»
Το διπλό όνειρο της γραφής
Λιανική τιμή: €10,65
Τιμή Bestseller: €9,59
Συγγραφέας: Ομάδα συγγραφέων
Εκδότης: Πατάκης
Κατηγορία: Έλληνες Συγγραφείς
ISBN: 9789601635545
Ημερομηνία έκδοσης: 14/04/2010
ΑγοράΠεριγραφή
Ένα πρωτότυπο εγχείρημα στο οποίο ένας ποιητής και ένας πεζογράφος διασταυρώνουν τα ξίφη τους πάνω σε όλο το φάσμα της λογοτεχνίας.
"Αυτό το βιβλίο το γράψαμε μαζί. Θεσπίζοντας έναν μονοφωνικό λόγο που δίνει υπόσταση σ' ένα πρόσωπο συνθεμένο από τα χαρακτηριστικά και των δύο μας. Προέκυψε από μια συνεχή συνομιλία δύο ετών για διάφορα ζητήματα της λογοτεχνίας. [...]
Ποια έννοια έχει η διάκριση δύο ονομάτων στην κτητορική επιγραφή ενός βιβλίου μέσα στο οποίο μιλά κάποιος σε ενικό αριθμό; Ας το πούμε έτσι: ότι το βιβλίο αυτό είναι προϊόν μιας ουσιαστικής και αδιάρρηκτης φιλίας σ' έναν περίγυρο που συνήθως αδιαφορεί ή αποφεύγει να υπερασπιστεί ιδέες, θέσεις και πρόσωπα. Κι ας αποσαφηνίσουμε κάτι ακόμα: οι διατυπώσεις μας δεν στηρίζονται στην ικανότητα καθενός από εμάς να γνωρίζει a priori τα πράγματα. Πηγή τους είναι η εμπειρία της γραφής. Με άλλα λόγια, το "διπλό όνειρο" δεν προκύπτει από την ταύτιση δύο συγγραφέων που συμφωνούν (εγώ=εγώ), αλλά από μια διαφορά, εφόσον πρόκειται για τη σχέση καθενός εξ αυτών με τη γλώσσα". (απόσπασμα από την εισαγωγή)
Σελ. 208
Κριτικές:
Το, δοκιμιακού τύπου, έργο που έγραψαν από κοινού ο (κατά κύριο λόγο ποιητής) Χάρης Βλαβιανός και ο (κατά κύριο λόγο πεζογράφος) Χρήστος Χρυσόπουλος είναι ένα μικρό σε σχήμα και έκταση βιβλίο, που ήδη με την προσεγμένη του αισθητική και το γοητευτικό του εξώφυλλο σε προκαλεί να το πάρεις στα χέρια σου και να το ξεφυλλίσεις. Αρχίζεις να το διαβάζεις διστακτικά, φοβούμενος ότι θα είναι ίσως δυσνόητο, κουραστικό, ανιαρό. Διαπιστώνεις σύντομα ότι όχι μόνο δε βαριέσαι, αλλά ότι πραγματικά απολαμβάνεις την ανάγνωσή του. Η διαίρεσή του σε τριάντα κεφάλαια, καθένα εκ των οποίων χωρίζεται ξανά σε μικρότερες αριθμημένες παραγράφους επιτρέπει να θιγούν με οργανωμένο τρόπο διάφορα ζητήματα περί γραφής και κάνει την πρόσληψή τους από τον αναγνώστη ευκολότερη.
Το βιβλίο θέτει πολλά και διάφορα ερωτήματα γύρω από τη συγγραφή (υπάρχει έμφυτο ταλέντο ; είναι η λογοτεχνία προσομοίωση της πραγματικής ζωής ; τι ακριβώς είναι στις μέρες μας μια μεταμοντέρνα σύνθεση ; πόσο πρωτότυπο μπορεί να είναι ένα βλέμμα ; γιατί κάποιος επιχειρεί να γράψει ; είναι ο αναγνώστης συνένοχος στο ''έγκλημα'' ; τι είναι αυτό που καθιστά κάποιον συγγραφέα ; ) Ο λόγος είναι μονοφωνικός και δε ξεχωρίζεις πότε ''μιλάει'' ο ποιητής και πότε ο πεζογράφος (αν βέβαια έχεις μελετήσει αρκούντως το έργο του ενός ή του άλλου διακρίνεις – ή νομίζεις ότι διακρίνεις - συχνά τον τρόπο σκέψης του).
Και, τελικά, σε αφορά αυτό το βιβλίο, αν δε καταγίνεσαι και ο ίδιος επαγγελματικά με τη συγγραφή, αν δεν είσαι κι εσύ πεζογράφος, ποιητής, ή έστω κριτικός λογοτεχνίας ; Η απάντηση είναι ναι, από τη στιγμή που είσαι τουλάχιστον αναγνώστης. Διαβάζοντάς το, θα ανακαλύψεις πράγματα που ξέρεις κι άλλα που δε φανταζόσουν ποτέ, θα επανεξετάσεις ενδεχομένως τον τρόπο που προσλαμβάνεις τον γραπτό λόγο και τα κίνητρα που έχεις για να το κάνεις, θα μπεις έστω στη διαδικασία να γίνεις ένας αναγνώστης πιο συνειδητοποιημένος, πιο επαρκής, μια και στην ''τέχνη χρειάζεται ειλικρίνεια, όχι αληθοφάνεια'' (Κ.Μάλεβιτς).
Το βιβλίο φυσικά δε δίνει απαντήσεις, θέτει μονάχα ερωτήματα και προσφέρει τροφή για σκέψη (και έναυσμα για περαιτέρω μελέτη, για όποιον τυχόν ενδιαφέρεται). Κάτι που υποτίθεται ότι πρέπει να κάνει ούτως ή άλλως η ''υψηλή τέχνη''.
''Λίγο πριν πεθάνει, η Γερτρούδη Στάιν κοίταξε τους φίλους που έκλαιγαν γοερά γύρω από το κρεβάτι της και είπε – Λοιπόν, ποια είναι η απάντηση ; Kαι βλέποντας ότι όλοι σώπαιναν, πρόσθεσε – Καλά, τότε ποια είναι η ερώτηση ; '' Μαρία Τσουκανά, Περιοδικό "Bookmarks", τχ. 8, 21.4.2010
Λίγα λόγια για τους συγγραφείς:
O Χάρης Βλαβιανός γεννήθηκε στη Ρώμη το 1957. Σπούδασε φιλοσοφία στο Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ και πολιτική θεωρία στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Η διδακτορική διατριβή με τίτλο "Greece 1941-1949: From Resistance to Civil War", κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Macmillan (1992). Έχει εκδώσει δέκα ποιητικά βιβλία, με πιο πρόσφατα τα "Μετά το τέλος της ομορφιάς" (2003), τη δίγλωσση, συλλεκτική έκδοση "Η επιφάνεια των πραγμάτων" (2006) και τη συλλογή "Διακοπές στην πραγματικότητα" (2009), τα δοκίμια "Ο άλλος τόπος" (1994) και "Ποιον αφορά η ποίηση;" (2007) και τη χιουμοριστική ανθολόγηση "Britannica" (2004) . Έχει επίσης μεταφράσει έργα κορυφαίων συγγραφέων, όπως Walt Whitman ("Επιλογή ποιημάτων", 1986), Εzra Pound ("Χιου Σέλγουιν Μώμπερλυ", 1987, "Αποσπάσματα και σχεδιάσματα των Κάντος CΧ-CXX", 1991), Wallace Stevens ("Adagia", 1993, "Δεκατρείς τρόποι να κοιτάς ένα κοτσύφι και άλλα ποιήματα", 2007), e.e. cummings ("33x3x33", 2004), John Ashbery ("Αυτοπροσωπογραφία σε κυρτό κάτοπτρο", 1995), Michael Longley ("Το χταπόδι του Ομήρου", 2008), Carlo Goldoni ("Οι δίδυμοι της Βενετίας", 1996- έργο που ανέβασε την ίδια χρονιά το Θέατρο Τέχνης), William Blake ("Oι γάμοι του Ουρανού και της Κόλασης", 1997 -υποψήφιο για το Κρατικό Βραβείο Μετάφρασης), Sbigniew Herbert ("Η ψυχή του κ. Cogito και άλλα ποιήματα", 2001), κ.λπ. Διηύθυνε το περιοδικό "Ποίηση", επί 15 χρόνια. Σήμερα διευθύνει το νέο περιοδικό "Ποιητική" (τ.1, 2008). Είναι καθηγητής ιστορίας και ιστορίας των ιδεών στο Αμερικανικό Κολέγιο Ελλάδας.
Ο Χρήστος Χρυσόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα τον Δεκέμβρη του 1968. Το πρώτο βιβλίο του είναι: "Ο βομβιστής του Παρθενώνα" (Ανατολικός 1996). Ακολούθησαν: "Οι συνταγές του Ναπολέοντα Δελάστου" (Οδυσσέας 1997), "Σουνυάτα" (Οδυσσέας 1999), "Ο μανικιουρίστας" (Οδυσσέας 2000), "Περίκλειστος κόσμος" (Καστανιώτης 2003), το δίγλωσσο artists' book "Το μαύρο φόρεμα" / "Τhe black dress" (RCIPP, 2002), σε συνεργασία με τη φωτογράφο Diane Neumaier, και το λεύκωμα "Encounters" (Listasafn Reykjavikur, 2003). Μεταφράζει από τα αγγλικά και γράφει τη στήλη Scriptorium στο περιοδικό "Διαβάζω". Έχει φιλοξενηθεί σε κέντρα συγγραφέων στη Σουηδία, στην Τσεχία, στις ΗΠΑ, στην Ισλανδία και στη Ρωσία.
Έλληνες Συγγραφείς
Η ιστορία της δυτικής φιλοσοφίας σε 100 χαϊκού. Από τους Προσωκρατικούς έως τον Ντερριντά
Τιμή: 7,50 6,00
Αγορά