ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
ΝΕΕΣ ΑΦΙΞΕΙΣ
- 8 Αυγούστου
Λατινικά ( Τεύχος Α ) Β Λυκείου - 15 Ιουλίου
Διόφαντος ΟΕΔΒ Σετ Α' Λυκείου (NTYMENΑ) - 15 Ιουλίου
Θρησκευτικά Β' Λυκείου ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΑ
ΝΕΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ
-
16/05Τιμή: 22,20 19,98-10%
-
23/11Τιμή: 14,90 13,41-10%
-
20/09Τιμή: 11,10 9,99-10%
ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
-
03/11Τιμή: 60,00
-
03/11Τιμή: 50,00
-
03/11Τιμή: 60,00
-
01/07Τιμή: 10,00
BEST SELLERS 2024
-
Επιβάτης 23Τιμή: 17,70 15,93-10%
-
Αναζητώντας την ελπίδαΤιμή: 17,70 15,93-10%
-
Το μωρό της σοφίταςΤιμή: 18,80 16,92-10%
All time Bests...»
Joseph Beuys: Η επανάσταση είμαστε εμείς
Λιανική τιμή: €29,93
Τιμή Bestseller: €26,94
Συγγραφέας: Στριγγάρη-Thonges Ρέα
Εκδότης: Πατάκης
Κατηγορία: Έλληνες Συγγραφείς
ISBN: 9789601630793
Ημερομηνία έκδοσης: 12/04/2010
ΑγοράΠεριγραφή
Με αφορμή την έκδοση του βιβλίου "Joseph Beuys - Η επανάσταση είμαστε εμείς" της Ρέας Thonges-Στριγγάρη από τις εκδόσεις "Πατάκη" συζητούν για τον Γιόζεφ Μπόυς (Joseph Beuys) οι: Ρέα Thonges-Στριγγάρη, Χρήστος Ιωακειμίδης, Ζάφος Ξαγοράρης και Πάνος Χαραλάμπους.
"Με τον Γιόζεφ Μπόυς η τέχνη στον 20ο αιώνα διεκδικεί οικουμενική διάσταση. Κανείς άλλος δεν άπλωσε τόσο σύνθετα τη σκέψη του πάνω στη σχέση τέχνης και κοινωνίας όσο αυτός, επηρεάζοντας σημαντικά τη ροή της ευρωπαϊκής αισθητικής και διανόησης.
Στο βιβλίο αυτό, η ιστορικός τέχνης και συνοδοιπόρος του Μπόυς επί σειρά ετών Ρέα Thonges-Στριγγάρη προσεγγίζει το έργο του Μπόυς σε όλες του τις πτυχές, όχι μόνο με στενά καλλιτεχνικούς όρους, αλλά επιχειρώντας να συμπεριλάβει στοιχεία από την πολιτική/φιλοσοφική πλευρά του έργου και της δράσης του. Από τη βασική αρχή του "δεν εκθέτω, αποθέτω" ως τα ντοκουμέντα της κρίσης και από την προσέγγισή του στο θέμα "Οικολογία και σοσιαλισμός" ως και την (άγνωστη ως τώρα) συνάντησή του με τον Μίκη Θεοδωράκη, ο κόσμος του Γιόζεφ Μπόυς, η σκέψη και η δράση του φωτίζονται με μοναδικό τρόπο.
"Κάποτε, γύρω στο 1973, είχα υποσχεθεί στον Γιόζεφ Μπόυς να συγγράψω το πρώτο στην Ελλάδα βιβλίο αφιερωμένο στο έργο και τη ζωή του. Με εξαίρεση ένα εκτενές άρθρο, δημοσιευμένο στο περιοδικό "Ζυγός" (1974), στην τότε Αθήνα της δικτατορίας, χρειάστηκε να περάσουν σχεδόν τρεις δεκαετίες πριν καταστεί δυνατό να τηρηθεί η υπόσχεση αυτή.
Αρχικά, πρόθεσή μας ήταν η έκδοση να περιέχει μεταφράσεις από ιστορικά ντοκουμέντα, άρθρα και δοκίμια μου, δημοσιευμένα σε διάφορες γερμανικές εκδόσεις από τις αρχές του 1970 και έκτοτε. Βαθμιαία όμως συνειδητοποιήσαμε ότι οι σκόρπιες, υπό διαφορετική οπτική γωνία κάθε φορά, ματιές στο έργο του Μπόυς αποζητούσαν απαραίτητα μια καθολική όσο και συνοπτική θεώρηση. Έτσι, η περιπέτεια κατέληξε στην κάπως ιδιότυπη σύνθεση ενός κύριου "κειμένου-κορμού", με τα αρχικά θεματικά κείμενα να αποτελούν ουσιαστική συμπληρωματική του προσθήκη..."" (από τον πρόλογο της Ρέας Thonges-Στριγγάρη)
Σελ. 464
Κριτικές:
Λίγες προσωπικότητες της τέχνης του 20ου αιώνα έχουν εγείρει τόσες συζητήσεις, πάθη, διαφωνίες, έχουν προκαλέσει τόσες διαφορετικές ερμηνείες και προσεγγίσεις για το έργο τους. Σε αυτές ανήκει αδιαμφισβήτητα ο Joseph Beuys. Ο γερμανός καλλιτέχνης, που πέθανε το 1986, άφησε πίσω του ένα μεγάλο έργο, αποτελούμενο από σχέδια με μολύβι, κάρβουνο αλλά και τέμπερα, πίνακες αλλά και εγκαταστάσεις (installations), πολύ σημαντικές δράσεις (actions) ακόμα και πειραματισμούς με τη μουσική.
Η Ρέα Thönges-Στριγγάρη, ιστορικός τέχνης και συνεργάτης του Beuys για τα περισσότερα χρόνια της δημιουργικής του πορείας, συγκεντρώνει στον τόμο αυτό δικά της άρθρα για τον Γερμανό καλλιτέχνη αλλά και συνεντεύξεις μαζί του.
Ο Beuys, γεννημένος το 1921, ανήκει στους καλλιτέχνες των οποίων η ζωή και το έργο ταυτίζονται σχεδόν πλήρως. Το έργο του είναι γεμάτο σύμβολα προσωπικής σημασίας που, όμως, καταφέρνει να μετουσιώσει σε πανανθρώπινες ανησυχίες και προβληματισμούς. Οι δράσεις του ενέπλεκαν το κοινό με τρόπο πραγματικά διαδραστικό, με αποκορύφωμα την τελευταία του, 7000 Βελανιδιές, όπου 7000 δέντρα φυτεύθηκαν στο Κάσελ, πόλη όπου φιλοξενείται η γνωστή έκθεση Documenta. Η πολιτική και ακτιβιστική του δράση είναι αδιαχώριστες από την καλλιτεχνική του δραστηριότητα.
Τα υλικά που χρησιμοποιούσε, απόρροια των βιωμάτων του και της προσωπικής του μυθολογίας -οι σπουδές του, τα παιδικά του χρόνια αλλά και το περίφημο περιστατικό με την κατάρριψη του αεροσκάφους του στον πόλεμο- έγιναν πραγματικά σήμα κατατεθέν των έργων του: ο κετσές και το λίπος, ως σύμβολα ενέργειας, σιωπής, θέρμης, απομόνωσης. Μεταξύ των γνωστότερων δράσεών του: Πως εξηγούμε στον νεκρό λαγό τις εικόνες (δράση που αξίζει να σημειωθεί ότι συμπεριέλαβε η Μαρίνα Αμπράμοβιτς στο Seven Easy Pieces που παρουσίασε στο Μουσείο Γκούγκενχάιμ το 2005, ως μία από τις εφτά πιο αγαπημένες της δράσεις) και η Αγαπώ την Αμερική και η Αμερική αγαπά εμένα - όπου ο Beuys χρησιμοποιεί το κογιότ, το ιερό ζώο των Ινδιάνων, για να δείξει τον αγώνα του δυτικού ανθρώπου να ξαναβρεί την χαμένη του πνευματικότητα.
Η θεματική του τραύματος είναι κυρίαρχη στο έργο του - την επαναδιαπραγματεύεται και την προσεγγίζει κάθε φορά διαφορετικά. Το τραύμα πρέπει να περάσει μέσα από το σώμα πριν αρχίσει η διαδικασία θεραπείας. Ο Beuys λειτουργεί ως άλλος σαμάνος, χρησιμοποιώντας τα υλικά του με βαθιά πνευματικότητα και αίσθηση διάχυσης στο κοινωνικό σύνολο που ασθενεί. Η Κοινωνική Γλυπτική είναι ακριβώς αυτό: μια τέχνη που εντάσσεται μέσα στην κοινωνία, που εμπλέκει το κοινό, του δίνει ερεθίσματα να δραστηριοποιηθεί, να προβληματιστεί και να βελτιώσει, εν τέλει, την ποιότητα της ζωής του.
Η βιβλιογραφία για τον Beuys στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα περιορισμένη (ως πρώτη σκέψη έρχεται το Τσόχινο Καπέλο της Λουκρέτσια ντε Ντομίτσιο Ντουρίνι, εκδόσεις Εξάντας) και η Thönges-Στριγγάρη έρχεται να συμπληρώσει το κενό, χαρίζοντας μια ψύχραιμη και πολύ σημαντική μαρτυρία για τον Beuys ως καλλιτέχνη και ως άνθρωπο, χρήσιμη σε μελετητές της σύγχρονης τέχνης. Η έκδοση συμπληρώνεται από σπάνιες φωτογραφίες και λεπτομερέστατη εργοβιογραφία. Αρχοντή Κόρκα, www.critique.gr, 2.6.2010
Λίγα λόγια για την συγγραφέα:
Η Δρ. Ρέα Thonges - Στριγγάρη, κόρη του ψυχιάτρου Μιχαήλ Γ. Στριγγάρη και της Νότιας Μ. Σαλιβέρου, γεννήθηκε στην Αθήνα το 1934. Την περίοδο 1954-1959 σπούδασε αρχαιολογία, αρχαία ιστορία και ιστορία της τέχνης στη Βόννη και στο Μόναχο, με κυριότερους δασκάλους τον Ernst Langlotz και τον Ernst Buschor (διατριβή το 1960). Το 1959 παντρεύτηκε τον Ernst Thonges, με τον οποίο απέκτησαν 3 κόρες. Από το 1960 έως το 1974 εργάστηκε στο Αρχαιολογικό Τμήμα του Μουσείου Staatliche Kunstsammlungen της πόλης του Kassel. Η γνωριμία με τη συνεργασία της με τον Joseph Beuys ξεκίνησαν το 1972. Μαζί του ίδρυσε το 1977 το Free International University (FIU) / Παράρτημα Κάσσελ (το οποίο λειτούργησε έως το 1994) και συμμετείχε στο έργο/δράση του Beuys "Honigpumpe am Arbeitsplatz" / FIU, συμβολή του καλλιτέχνη στην Documenta 6, ενώ την περίοδο 1982-1987 συνεργάστηκε μαζί του στην εκτέλεση του οικολογικού δρώμενου "7000 Βελανιδιές", συμβολή του καλλιτέχνη στην Documenta 7. Το 1988 συμμετείχε στην 1η Διεθνή Εικαστική Συνάντηση στους Δελφούς με θέμα το έργο του Joseph Beuys και 8 χρόνια αργότερα ίδρυσε στο Κάσσελ τον σύλλογο Joseph Beuys / "7000 Βελανιδιές". Διετέλεσε ιδρυτικό μέλος του κόμματος των Πρασίνων της Δυτικής Γερμανίας (1979), δημοτικός σύμβουλος του Κάσσελ (1981-1985) και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Documenta (1981-1987), μέλος του Kuratorium του ιδρύματος "7000 Βελανιδιές" (2002) και μέλος του Kuratorium fur "Mehr Demokratie e.V." (2005). Από το 1969 και εξής συμμετέχει σε διαλέξεις και σεμινάρια σε πανεπιστήμια, πολιτιστικούς συλλόγους και Ινστιτούτα Goethe, καθώς και σε συμπόσια και ημερίδες για τον Joseph Beuys. Ζει και εργάζεται στο Κάσσελ και στην Αθήνα.
Έλληνες Συγγραφείς
Γιαννούλης Χαλεπάς. Ο μύθος της νεοελληνικής γλυπτικής
Τιμή: 15,50 13,95
Αγορά